fbpx
SELF-PUBLISHING

Αυτοέκδοση: Γίνε ο καλύτερος πρεσβευτής του βιβλίου σου

Έχεις γράψει το πρώτο σου βιβλίο και έχεις χτυπήσει αμέτρητες πόρτες για να πάρεις μια θετική απάντηση από κάποιον μεγάλο ή μικρό εκδοτικό οίκο. Οι μήνες περνούν σαν νερό και η ψυχή του καθενός ξέρει πόσο δύσκολο είναι να καταπιεί μια απόρριψη. Σήμερα μπορεί να μην είναι τόσο τραγικό «να μείνεις στο ράφι», όμως είναι κρίμα «να μείνεις στο συρτάρι». Είναι η ώρα να σκεφτείς τις εναλλακτικές, και όλα σε οδηγούν στο να σηκώσεις τα μανίκια και να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου. Κάνεις τελικά με αισιοδοξία το βήμα. Καλώς ήρθες στον κόσμο της αυτοέκδοσης.

Fast forward στη μέρα που κρατάς το τυπωμένο βιβλίο σου. Είναι η ώρα να βγει έξω στον κόσμο. Ο ανταγωνισμός όμως μεγάλος και συνειδητοποιείς ότι ίσως τώρα να ξεκινάει ένα άλλο ταξίδι. Καλώς ήρθες λοιπόν στον κόσμο του marketing και της προώθησης του βιβλίου σου!

 

man holding a book reading "my new book" by "the best author in the world"

 

  1. Φτιάξε την εικόνα σου online και συνδέσου με το κοινό
    Στην εποχή που όλος ο κόσμος είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο, είναι απαραίτητο να έχεις εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή παρουσία που εμπνέει σεβασμό και κύρος… online. Δημιούργησε έναν επίσημο διαδικτυακό τόπο και σύνδεσε εκεί όλα τα κανάλια των social media όπου συναντάς κόσμο. Ακολούθησε εκείνους πχ. στο Twitter, το Facebook ή το Instagram, που μπορεί να ενδιαφερθούν για το βιβλίο σου και ξεκίνα να χαρίζεις Likes και Comments, χτίζοντας ψηφιακά μια κοινωνική σχέση μαζί τους. Μάλιστα όλη αυτή η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει και σε στάδιο πολύ πρωταρχικό, πριν δηλαδή εκδοθεί το βιβλίο σου, δημιουργώντας περιεχόμενο-teaser ή περιεχόμενο που σχετίζεται με τη συγγραφική και δημιουργική διαδικασία όπως την βιώνεις στο παρασκήνιο. Άφησέ τους «να δουν από την κλειδαρότρυπα» και δημιούργησε μια ατμόσφαιρα σασπένς που θα τους ιντριγκάρει. Μια ακόμα καλή ιδέα είναι να δημιουργήσειες προφίλ στο Goodreads που είναι κάτι σαν το Facebook όσων λατρεύουν τα βιβλία. Εκεί θα ανακαλύψεις από την αρχή τους γνωστούς και φίλους σου ως book-lovers, και θα σε γνωρίσει νέο κοινό.

 

woman connecting with friends online via mobile and laptop

 

  1. Μείνε σε επαφή μέσω email
    Ένα email μπορεί να αποδειχτεί ισχυρό εργαλείο για να προωθήσεις το βιβλίο σου, αρκεί να έχεις χτίσει μια βάση συνδρομητών μέσα από συλλογή διευθύνσεων email. Υπάρχουν εκεί έξω διάφορες πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να διαχειρίζεσαι μια τέτοια λίστα συνδρομητών, με όλα τα απαραίτητα όπως η καταγραφή της συναίνεσης GDPR (σεβόμαστε πάντα τα προσωπικά δεδομένα!), η δημιουργία ειδικών links και QR-codes για να μοιράζεσαι στα social media και να ενθαρρύνεις τον κόσμο να γραφτεί στη λίστα σου. Στη συνέχεια θα μπορείς να στέλνεις πχ. σε μηνιαία βάση (μην το παρακάνουμε με τη συχνότητα και μας θεωρήσουν spam!) κάτι από τα παρακάτω:

(α) Ενημέρωση για την πορεία του βιβλίου σου: την ημερομηνία του λανσαρίσματος, την εκδήλωση για την πρώτη παρουσίαση και τις παρουσιάσεις στη συνέχεια

(β) Νέες κριτικές που θα μαζεύεις σταδιακά

(γ) Ενημέρωση για τις εκπτώσεις/προσφορές που θα μοιράζεις με διάφορες αφορμές: «του Αγίου Βαλεντίνου», «Ημέρα της Γυναίκας», «Πάσχα», «Πάμε Παραλία», “Back to school”, “Black Friday”, “Χριστούγεννα”, «Πρωτοχρονιά» κ.δ.σ. (και δεν συμμαζεύεται!)

(δ) Κρυφές ματιές (sneak peeks) στο περιεχόμενο του βιβλίου σου, αποκαλυπτήρια του εξωφύλλου, ακόμα και αποσπάσματα.

Οπωσδήποτε στο κλείσιμο του email θα έχεις πάντα τη σύντομη περίληψη του βιβλίου σου (όπως εμφανίζεται στο οπισθόφυλλο μαζί με ένα Call to Action—την προτροπή για να αγοράσουν το βιβλίο—και το link για την αγορά online, ή άλλη πληροφορία για πώς θα το αποκτήσουν.

  1. Συνδέσου με σχετικούς influencers
    Έλα σε επαφή με bloggers ή ανθρώπους με επιρροή στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και όσους μπορεί να ενδιαφέρονται για το θέμα και να γράψουν μια ειλικρινή κριτική, προσφέροντάς τους ως δώρο ένα αντίτυπο του βιβλίου σου. Δεν χρειάζεται να βομβαρδίσεις πολύ κόσμο και να γίνεις spammer. Κάνε την έρευνά σου και επικοινώνησε μόνο με όσους σχετίζονται με τη θεματολογία σου ή αγαπούν τα βιβλία του του είδους. Είπαμε, κάνε έρευνα!

 

woman influencer on social media

 

Ας συνθέσουμε μαζί το παζλ της επιτυχίας

Μπορεί η αυτοέκδοση να είναι η μόνη λύση αν θες ανεξαρτησία και έλεγχο, αλλά αν είναι η πρώτη σου φορά εδώ, χρειάζεσαι κάποιον έμπειρο επαγγελματία να σε καθοδηγήσει στα μονοπάτια αυτού του νέου εγχειρήματος: από την επιμέλεια της έκδοσης και το σχεδιασμό του εξωφύλλου, μέχρι το κόστος της παραγωγής του έντυπου (ή και ηλεκτρονικού) βιβλίου και την διανομή του.

Εδώ και 30 χρόνια στη ΣΥΝΘΕΣΗ υλοποιούμε έργα εκτυπωτικά και εφαρμογές σε ένα μεγάλο εύρος αγορών. Αλλά η λατρεία μας όλα αυτά τα χρόνια παραμένει το βιβλίο. Είμαστε οι πρώτοι στην αγορά που τυπώσαμε ψηφιακό ραφτό βιβλίο, και συγκεκριμένα με κλωστοραφή. Άλλωστε η λεπτομέρεια μετράει. Είμαστε καινοτόμοι στο σκληρόδετο βιβλίο για παραγωγή μικρού τιράζ. Έχουμε τον πλήρη έλεγχο όλων των σταδίων παραγωγής ενός βιβλίου, καθώς είμαστε κάθετη μονάδα παραγωγής, και μπορούμε έτσι να διασφαλίζουμε σε όλες τις φάσεις τη μέγιστη ποιότητα στις επιμέρους εργασίες,  κρατώντας το κόστος χαμηλά. Και όταν έρθει η ώρα να εμπορευθείς το τυπωμένο βιβλίο σου, μπορείς να το κάνεις με ISBN και με το σήμα των εκδόσεων “Παράγραφος”.  Εδώ και χρόνια κάτω από την ομπρέλα της “Παραγράφου” καθηγητές, ερευνητές, μελετητές, ποιητές, μυθιστοριογράφοι και συγγραφείς που λειτουργούν μέσω της αυτοέκδοσης πραγματοποιούν το εκδοτικό τους εγχείρημα με τις προδιαγραφές και την ποιότητα που εκείνοι θα επιλέξουν.

Επισκέψου στο website μας την ενότητα Βιβλίο και έλα μαζί μας σε επαφή για το νέο σου εγχείρημα. Ο κόσμος της αυτοέκδοσης σε καλεί!