Marketing & θέατρο: ξεκλειδώστε τις δυνατότητες του Εντύπου για audience building χωρίς όρια
Σε μια εποχή που τα digital εργαλεία προσφέρουν άπειρες δυνατότητες και –μπορεί κανείς να πει– αποτελούν ένα ανεξάντλητο πεδίο για εξερεύνηση, μοιάζει δελεαστικό για πολλούς πολιτιστικούς οργανισμούς να επενδύουν περισσότερο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, χάνοντας έτσι τα οφέλη από τον αρμονικό συνδυασμό Έντυπου και Ψηφιακού. Και ενώ έχουμε πει ότι Digital και Print είναι μια σχέση πάθους που οφείλετε να εξερευνήσετε, σας φέρνουμε εδώ τα shortcuts –μερικές ιδέες– για να εμπλουτίστε το marketing plan του θεάτρου ή πολυχώρου σας.
Εγγραφή συνδρομητών με ένα κλικ
Ήρθε η ώρα για audience building, και στην κορυφή της λίστας των τακτικών μας είναι η συγκέντρωση των email του κοινού. Ποιος είναι άλλωστε καταλληλότερος αποδέκτης του μηνύματός μας, παρά εκείνος που μας έχει ήδη δοκιμάσει μια τουλάχιστον φορά. Είτε πρόκειται για θεατή που μπήκε για μία και μοναδική φορά, είτε για κάποιον τακτικό θαμώνα του θεάτρου μας, επιβάλλεται να επενδύσουμε χρόνο για να χτίσουμε αυτή τη σχέση. Κάντε τους τη ζωή εύκολη, και προσφέρετε ευκαιρίες να συνδεθούν μαζί σας μέσω του email. Με μία καρτ-ποστάλ ή μια καρτέλα τυπωμένη σε χοντρό χαρτί, ενθαρρύνετε το κοινό σας να κρατήσει επαφή. Με ένα QR code μπορείτε να τους κατευθύνετε άμεσα στην ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής. Συμπληρωματικά, ένα μεγάλο poster στο χώρο του φουαγιέ μπορεί να τους ενημερώνει και να τους καλεί επίσης να σκανάρουν το QR code. Με παρόμοιο τρόπο μπορείτε να ενημερώνετε ή να καλείτε τον κόσμο σας να επισκεφτεί τις σελίδες σας στα social media, ή να εγγραφεί σε ειδικά πακέτα συνδρομών και εκπτώσεων για τους πιστούς (loyalty). Γενικά, οπτικοποιήστε και επιδείξτε το μήνυμά σας για όσους είναι στο φυσικό σας χώρο.
Με παρόμοιο τρόπο, μπορείτε να κρατήσετε το ίδιο format, για να ενημερώνετε το κοινό για τις τρέχουσες παραστάσεις ή τις «προσεχώς». Το να κρατήσετε μια ενιαία εικόνα σε όλα τα έντυπα του χώρου σας, ενισχύει την εικόνα του brand και την ίδια σας την ταυτότητα. Μια καρτέλα για την κάθε παραγωγή, θα επιτρέπει στο κοινό να πάρει μαζί του στο σπίτι αυτό που το ενδιαφέρει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό το έντυπο “reminder” θα υπερισχύσει του ψηφιακού θορύβου που κατακλύζει τις ψηφιακές οθόνες του. Απλά επενδύστε σε ένα καλό χαρτί, να έχει «υπόσταση» (Δεν θέλουμε να μοιάζει με flyer που βλέπουμε σε παρμπρίζ αυτοκινήτων).
Από το Press Kit στο Press Gift
Πέρασαν οι εποχές όπου στις συνεντεύξεις τύπου μοιράζαμε έντυπο press-kit με τυπωμένες φωτογραφίες και δελτία τύπου ή άλλο πληροφοριακό υλικό, αφού η τεχνολογία μας επιτρέπει σήμερα να μοιραζόμαστε ψηφιακά το υλικό μας. Το κακό είναι όμως ότι οι δημοσιογράφοι και οι σημαντικοί συνεργάτες του PR επιστρέφουν σπίτι… με άδεια χέρια.
Ακόμα και αν έχετε συμπεριλάβει όλο το ψηφιακό υλικό σας σε ένα στικάκι USB ή σε ένα email, κάντε τη διαφορά και εκπλήξτε τους με κάτι που δεν περιμένουν. Ένα πολυτελές λεύκωμα με σπάνιο φωτογραφικό υλικό από το backstage, τις πρόβες ή τα κοστούμια, θα είναι ένα ιδιαίτερο συλλεκτικό δώρο που θα το κρατήσουν για πάντα και θα το επιδείξουν σε φίλους ή συνεργάτες τους. Έτσι πετυχαίνετε 2 σε 1: και ενίσχυση του brand στο μυαλό του άλλου και διάδοση word of mouth! Επιπλέον, περνάει για πάντα στη σφαίρα του διαχρονικού ένα τόσο εφήμερο έργο τέχνης όσο η θεατρική παράσταση.
Αν μάλιστα έχετε και μεγάλη ιστορία ως πολιτιστικός οργανισμός, μπορείτε να επενδύσετε σε μια συλλεκτική έκδοση με την ιστορία σας και να δωρίσετε στους συνεργάτες των ΜΜΕ και τους κριτικούς. Ξεδιπλώστε το timeline σας και εμπλουτίστε το με κείμενα, φωτογραφίες και ιστορικά ντοκουμέντα. Ισχυροποιήστε την ταυτότητά σας, επενδύοντας στο legacy, και κερδίστε τις εντυπώσεις. Οι κριτικοί και οι ερευνητές θα εκτιμήσουν απεριόριστα ένα τέτοιο βιβλίο-λεύκωμα.
Merchandise πέρα από… κούπες και T–shirt
Αυτά που πιο πάνω αποτελούσαν ωραία premium press-gifts, μπορούν κάλλιστα να γίνουν «ένα ωραίο έσοδο», αν πωλούνται στην γωνιά με τα είδη προς πώληση ή ακόμα και στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ποιος δεν θέλει επιπλέον πηγές εσόδων; Εκτός από το λεύκωμα με το φωτογραφικό υλικό ή το συλλεκτικό βιβλίο με την ιστορία σας, μπορείτε να εμπλουτίσετε την γκάμα των merch (των αναμνηστικών που μπορεί να αγοράσει κανείς) αν συμπεριλάβετε επίσης συλλεκτικές καρτ-ποστάλ (με σκίτσα πχ. του ενδυματολόγου, του σκηνογράφου), σελιδοδείκτες με το brand του χώρου ή επιλεγμένων θεατρικών παραγωγών, χειροποίητα σημειωματάρια ή planners με το brand σας, επιτοίχια ημερολόγια με φωτογραφίες από τις θεατρικές παραγωγές σας, αφίσες συλλεκτικές τυπωμένες σε διαστάσεις 50×70 ή 70×100. Αυτά αν είναι καλοσχεδιασμένα, αποτελούν ένα πολύ όμορφο δώρο που αγοράζει κανείς για τους φίλους του ή τον εαυτό του. Έτσι ανεβαίνετε κι άλλο στο μυαλό τους και το marketing από στόμα σε στόμα κάνει ήσυχα τη δουλειά του στο παρασκήνιο!
—————
Εδώ συνθέτουμε ιδέες και σας δίνουμε τα ερεθίσματα για να κάνετε το επιπλέον μίλι. Το μονο που μένει σε σας είναι να βάλετε την στρατηγική, να επενδύσετε στην ιστορία σας και να βρείτε δημιουργικούς τρόπους να συνδεθείτε με το κοινό σας. Το Έντυπο είναι είναι από τα κλασικά, διαχρονικά και ισχυρά εργαλεία σύνδεσης με το κοινό. Είναι το touchpoint που μπορούν να πάρουν στο σπίτι μαζί τους.
Η λύση της ψηφιακής εκτύπωσης Print-on-Demand της Σύνθεσης έχει υψηλές προδιαγραφές, με αγάπη στο περιβάλλον και… την οικονομία στο χαρτί και στην τσέπη. Πείτε το συνθηματικό “Print on Demand” και πάμε να αναπτύξουμε το κοινό σας!