Print καλεί Digital: Όταν έντυπο και ψηφιακό marketing πάνε χέρι-χέρι
Στην εποχή που το digital marketing θριαμβεύει, ένας ολόκληρος θαυμαστός κόσμος με απεριόριστες δυνατότητες ξεδιπλώνεται μπροστά μας: πλήθος από ψηφιακές πλατφόρμες όπου μπορεί ο καθένας να δικτυωθεί, να προσεγγίσει και να σχετιστεί με το κοινό του· αμέτρητα εργαλεία που καταγράφουν συμπεριφορές, μετράνε αποτελέσματα και εξάγουν συμπεράσματα από τα δεδομένα. Και η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία μάς κρατάνε τόσο απασχολημένους που παραβλέπουμε τις κλασικές αναλλοίωτες αξίες μέσα στο χρόνο, όπως… το Έντυπο – έτσι, με Ε κεφαλαίο, γιατί το Έντυπο αποτελεί κεφάλαιο!
Στις παρακάτω τρεις ενότητες, θα βρείτε τρεις τρόπους για να συνδυάσετε print και digital για μέγιστο αντίκτυπο.
Print και Digital: μία αμφίδρομη σχέση
με φόντο τα Social Media
Με μία έγνοια ξημεροβραδιάζονται οι διαχειριστές των καναλιών στα social media: πώς να αυξήσουν τους followers, τα likes, το engagement και φυσικά πώς να οδηγήσουν στην αύξηση των πωλήσεων. Και εδώ έρχεται το Έντυπο να προσφέρει μια χείρα βοηθείας. Αν προσθέσετε στο έντυπο προωθητικό υλικό σας τα προφίλ σας (ή handles, αυτά με το παπάκι @) και τα hashtags # (βλ. @synthesiprint και #synthesiprint αντίστοιχα), ενισχύετε την προσπάθειά σας να οδηγήσετε τον κόσμο στα προφίλ σας και σε μια πολυπόθητη κοινωνική συνδιαλλαγή. Και επειδή εδώ η σχέση είναι αμφίδρομη, τα social μπορούν να «τροφοδοτήσουν» το Έντυπο με περιεχόμενο και όχι μόνο: κριτικές και μηνύματα από followers, αποτελέσματα από δημοσκοπήσεις (polls) που τρέχετε online, ή ακόμα και ενδιαφέρουσες στιχομυθίες και συζητήσεις μπορούν να ενσωματωθούν σε καρτ-ποστάλ για το κοινό σας ή σε αυτοκόλλητα πάνω στη συσκευασία των προϊόντων, σε ενημερωτικά δίπτυχα και τρίπτυχα ή καταλόγους προϊόντων.
Όταν το Έντυπο καλεί για δράση,
ενισχύστε το Call to Action (CTA)
Το Έντυπο αποτελεί ένα ισχυρό οπτικό ερέθισμα. Τυπώστε με μεγάλα γράμματα την διεύθυνση URL της επίσημης ιστοσελίδας σας και εντυπώστε την για πάντα στο μυαλό του κοινού σας. Το κοινό ξέρει ότι το μέγεθος μετράει, και ένα μεγάλο WWW πάντα δείχνει να υπόσχεται πολλά!
Επιπλέον, με ειδικά QR codes μπορείτε να οδηγήσετε όσους τα σκανάρουν, στο homepage σας, ή σε ειδικά landing pages, ή ακόμα και σε φόρμες επικοινωνίας ή εγγραφής σε newsletter. Και αν έχετε πιο παιχνιδιάρικη διάθεση, εκμεταλλευτείτε τα QR codes για πιο αινιγματικά CTAs (τι να κρύβει άραγε αυτός ο κωδικός;) Τυπώστε ελεύθερα και διανείμετε φανατικά τα QR codes σας: αναρτήστε τα στο χώρο σας με αφίσες ή αφισέτες, αναρτήστε τα σε επιτραπέζια stand, ενσωματώστε τα σε φυλλάδια και μετρήστε αποτελέσματα. Ακόμα και το Έντυπο μπορείτε να το μετρήσετε, αν εκμεταλλευτείτε την αμφίδρομη σχέση του με το Digital. Ειδικά διαμορφωμένα URL ή η χρήση ειδικών κουπονιών κατά την αγορά πάντα βοηθούν στο tracking: ποιο έντυπο έφερε περισσότερες επισκέψεις; Σε ποιον χώρο ανταποκρίθηκε περισσότερο κοινό; Όσο περισσότερες μετρήσεις κάνετε, τόσο πιο κουρδισμένες θα είναι και οι μελλοντικές σας κινήσεις.
Ξεχωρίστε μέσα στον ψηφιακό θόρυβο
και μείνετε στο μυαλό τους
Είναι αλήθεια ότι πλέον κατακλυζόμαστε από τεράστιο όγκο πληροφορίας: εικόνες, κείμενα και βίντεο σκρολάρουν στο κινητό μας ακατάπαυστα με ένα μόνο νεύμα μας, αυτό του δακτύλου. Λογικό και ανθρώπινο είναι να μην προλαβαίνει κανείς να εμβαθύνει σε αυτά που βλέπει. Ζούμε στην εποχή που γεμίζει το inbox μας με αμέτρητα προωθητικά email και μηνύματα, ενώ την ίδια ώρα το καημένο γραμματοκιβώτιο στο σπίτι μας γεμίζει μόνο με λογαριασμούς. Πόσο ξεχωριστό θα ήταν ανάμεσα στους λευκούς άχαρους φακέλους που κρύβουν μέσα τους κάποια «λυπητερή», να λάβει κάποιος έναν (χρωματισμένο;) φάκελο που να χτυπήσει τόσο «κατευθείαν καρδιά» (που λέει και η Ηρώ), όσο direct μπορεί να γίνει το marketing! Και εδώ δεν μιλάμε για spam. Δεν μιλάμε για τυφλά χτυπήματα, αλλά για καθαρά και προσεχτικά στοχευμένες ενέργειες που στόχο έχουν να χτίσουν το brand loyalty στην συνείδηση του παραλήπτη. Καλύτερος τρόπος από το Έντυπο υπάρχει; (Ρητορική η ερώτηση)
Έρευνες που έχουν διενεργηθεί κατά καιρούς από μεγάλα δίκτυα courier στην Αμερική, έχουν δείξει ότι ο αντίκτυπος του direct marketing είναι πολύ πιο μεγάλης διάρκειας και με εκπληκτικά αποτελέσματα: οι παραλήπτες υποσυνείδητα εκλαμβάνουν το value ως μεγαλύτερο, και η επιθυμία για να αποκτήσουν πχ. ένα προϊόν αλλά και τα θετικά αισθήματα για το brand γίνονται ακόμα πιο έντονα. Μοιάζει λοιπόν μοναδική ευκαιρία να αντιμετωπίζουμε τον κάθε πελάτη χωριστά δίνοντάς του την αξία που του ταιριάζει. Τιμήστε τον με μια προσωποποιημένη αποστολή και οδηγήστε τον πίσω στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή σε ένα ειδικό landing page. Πάντως ένα είναι το δίδαγμα αυτής της ιστορίας: για να τον οδηγήσετε πιο εύκολα στα digital κανάλια σας, μπείτε πρώτα στο γραμματοκιβώτιό του.
———
Αυτές είναι λίγες μόνο ιδέες, για το πώς μπορείς να φέρεις το Digital και το Print σε τέλεια ισορροπία. Εξαρτάται βέβαια από το μεράκι του καθενός πόσο μακριά ή σε βάθος θα πάει. Εμείς στη Σύνθεση βάζουμε το μεράκι μας στο Print-on-Demand και συνθέτουμε λύσεις με υψηλές προδιαγραφές, με αγάπη στο περιβάλλον και… την οικονομία στο χαρτί και στην τσέπη.
Απλά πείτε το συνθηματικό Print-on-Demand… και μπορεί να ανοίξουν νέες πόρτες και ευκαιρίες. Κάτι σαν το «Σουσάμι Άνοιξε»!
Links (για περαιτέρω έρευνα και απόλαυση):
Την έρευνα που επικαλούμαστε στο άρθρο μπορείτε να την βρείτε εδώ.
Το τραγούδι Κατευθείαν Καρδιά από την Ηρώ μπορείτε να το ακούσετε εδώ.
Αντλήστε επιπλέον έμπνευση στα παρακάτω links:
- 10 Great Ways of Combining Print and Digital Marketing
- 5 Examples of Businesses Successfully Integrating Print and Digital Marketing